XP

حقایقی جالب در رابطه با ویندوز ایکس پی :

مدت زمانی که توسعه و برنامه نویسی Windows XP به طول انجامید مجموعاً 600 روز (1999/12/20 تا 2001/8/24)
تعداد افراد فعال در این پروژه : 5736 نفر
تعداد کاربرانی که این ویندوز را آزمایش نمودند : 1.4 میلیون نفر
تعداد بچه های که در طول این پروژه بدنیا آمدند : 452 نفر
تعداد کارمندانی که در این مدت استخدام شدند : 504 نفر
مقدار ماکارونی که در طول 40 جلسه تحقیقات در مورد این سیستم عامل خورده شد : 6000 بسته
تعداد بطری نوشابه های مصرف شده در این مدت : 86400 عدد
مقدار پولی که در این مدت توسط کارکنان این شرکت در رستورانهای
McDonald خرج شد : 2 میلیون دلار
آزمایشات صورت گرفته بر روی تکنولوژی
Sytem Restore ، تا رسیدن به نسخه نهایی 1.6 میلیون مرتبه
آزمایشات صورت گرفته بر روی
Direct3D پس از ساخت Windows XP RC1
تعداد 43114143 مرتبه
تعداد نرم افزارهای آزمایش شده برای هم خوانی با این سیستم عامل : 5500 برنامه
تعداد سخت افزارهای آزمایش شده بر روی این سیستم عامل : 12000 قطعه
طولانی ترین مدت زمان یک فایل ویدیوئی که توسط نرم افزار
Windows Movie Maker ذخیره شد : 114 ساعت
تعداد زبانهای قابل پشتیبانی توسط این ویندوز: 24 زبان بطور کامل و 9 زبان بصورت مختصر
تعداد کشورهایی که در تهیه ویندوز
XP همکاری داشتند : بیش از 50 کشور

رزم رستم و ویروس

رزم رستم و ویروس

 

کنون رزم virus و رستم شنو

 

دگرها شنیدستی این هم شنو

 

 

که اسفندیارش یکی disk داد

 

بگفتا به رستم که ای نیکزاد

 

 

در این disk باشد یکی file ناب

 

که بگرفتم از سایت افراسیاب

 

 

برو خرمی کن بدین disk هان

 

که هم نون و هم آب باشد در آن

 

 

تهمتن روان شد سوی خانه اش

 

شتابان به دیدار رایانه اش

 

 

دگر صبر آرام و طاقت نداشت

 

مر آن disk را در drive اش گذاشت

 

 

نکرد هیچ صبر و نداد هیچ لفت

 

یکی list از root دیسکت گرفت

 

 

در آن disk دیدش یکی file بود

 

بزد enter آنجا و اجرا نمود

 

 

به ناگه چنان سیستمش کرد hang

 

که رستم در آن ماند مبهوت و منگ

 

 

تهمتن کلافه شد و داد زد

 

ز بخت بد خویش فریاد زد

 

 

چو تهمینه فریاد رستم شنود

 

بیامد که لیسانسش رایانه بود

 

 

بدو گفت رستم همه مشکلش

 

وزان disk و برنامه قابلش

 

 

چو رستم بدو داد قیچی و ریش

 

یکی دیسک bootable آورد پیش

 

 

یکی toolkit اندرآن disk بود

 

بر آورد آن را و اجرا نمود

 

 

به ناگه یکی رمز virus یافت

 

پی حذف امضای ایشان شتافت

 

 

چو virus را نیک بشناختش

 

مر از bootsector بر انداختش

 

 

یکی ضربه زد بر سرش toolkit

 

که هر byte آن گشت هشتاد bit

 

 

به خاک اندر افکند virus را

 

تهمتن به رایانه زد بوس را

 

 

چنین گفت تهمینه با شوهرش

 

که این بار بگذشت از پل خرش

 

 

دگر بار برنامه این سان مکن

 

ز رایانه اصلا تو صحبت مکن

 

 

جوک علمی

 شیمی: عشق تنها اسیدی است که در قلب اثر می‌کند؛
فیزیک: قلب مانند یک آهنربا عشق را جذب می کند؛
ادبیات: عشق مانند لی‌لی و مجنون اثر نظامی است؛
تربیت بدنی: عشق تنها توپی است که هیچگاه به
out(اوت) نمی رود؛
معارف اسلامی: عشق موهبتی الهی است؛
هندسه و مثلثات: نسبت عشق به قلب مانند نسبت
Sin به Cos است؛
زیست شناسی: عشق نوعی بیماری است که میکروب آن از راه دل وارد می شود؛
زبان: عشق تنها فعلی است که
ed نمی گیرد و به past (گذشته) بر نمی گردد؛
زمین شناسی: عشق تنها فسیلی است که در قلب می ماند؛
بیمه: عشق تنها خطری است که نمی‌توان قلب را در برابر آن بیمه کرد؛
کامپیوتر: عشق تنها ویروسی است که بوت سکتور دیسک سخت را آلوده می‌کند؛

تا بعد... .

یا علی

امروز سه شنبه 17 مردادماه

13 رجب روز تولد انسانی به بزرگی تاریخ

این روز را به همه شیعیان عاشقان و دلباختگانش تبریک عرض می کنم.

نمیدانم چرا؟ شاید همه همینطور باشند. وقتی اسم علی را میشنوم یا یاد ایشان میافتم یه حس افتخار و غرور به من دست میده.

آرزو میکنم ای کاش منهم تو اون دوران بودم و حداقل جانم را فدایشان میکردم.

این عکسهای جالب هم تقدیم به شما.

در پناه حق تا بعد... .

babaei

sib zamini

cheshm

خاطره

سلام بر همه دوستان گلم

اوضاع و احوالات چطوره؟

تابستونه و علافی و .... چند روز پیش یه واقعه جالب و خنده دار برام پیش اومد الان براتون تعریف میکنم.

غروب بود رفتم نانوایی نون بگیرم. خیلی شلوغ بود منم در این مواقع معمولا دنبال دوستی، آشنایی،... میگردم که دیگه بله.

یک دفعه دیدم اول صف یکی از دوستان بسیار صمیمی دوران دبیرستان بود  که تو دانشگاه بیرجند درس میخونه و منم مدت زیادی بود که اونو ندیده بودم. خیلی خوشحال شدم. جمعیت و کنار زدم رفتم جلو و یه تلنگر واسه گوشش رفتم. تلنگره خوب نگرفت. اونم مثل اینکه احساس کرده بود سرش را برگرداند!!!!!!!!!!

وای خدای من این کیه. من از تعجب خشکم زده بود. حتما فهمیدید چی شد؟(اشتباه گرفته بودم)