سلام

سلام به همه دوستان استدعا می کنم تا پایان مطلب را بخوانید.

خیلی خوشحالم مقوله روح شناسی در بین ایرانیان وعلی الخصوص ما نسل جوان جامعه جای خود را باز کرده است. چون همانطور که می دانید این علم در اروپا و آمریکا قدمتی در حدود یک صد سال دارد.ضمن اینکه روح شناسی به عنوان یک علم در این کشورها و در دانشگاههای معتبر تدریس می شود. خدمت دوستانی که به وجود روح شک دارند چند کتاب معرفی می کنم. کتاب انسان روح است نه جسد بی شک یکی از بهترین کتابها در این مورد است . همچنین کتاب ارواح نوشته کروکس هم کتاب بسیار خوبی می باشد. ضمنا کتابهای رهبرزاده علی الخصوص کتاب شناخت روح جلد اول و دوم و کتاب دایره خلقت هم حاوی نکات بسیار جالب و ارزنده ای است که قطعا به بسیاری از پرسشهای ذهن شما پاسخ می دهد. هر چند خود رهبرزاده متاسفانه مسائل دنیوی شد ( نظیر مشکلات مادی ) که در این فرصت کم جای بحث در مورد آن نیست اما بهرحال حرفهای که او زد بسیار در رشد و توسعه روح شناسی در ایران و چگونگی داشتن دیدگاه علمی به مساله روح و نه صرفا دیدگاه مذهبی و یا دیدگاهی ناشی از ترس نسبت به ارواح بسیار مفید بود.توصیه بنده داشتن دید علمی به مساله روح شناسی است نه اینکه مثلا بعضی دوستان ابراز کرده اند که بخاطر علاقه به ارتباط با روح مرحوم پدر یا مادر یا بستگان یا صرفا برای سرگرمی به این کار علاقمند شده اند. خدمت دوست عزیزم یحیی هم عرض کنم که ارتباط غلط با ارواح قطعا مشکل ساز خواهد بود . اما تاکید می کنم ارتباط غلط مانند خوردن بی رویه دارو است که باعث بروز مشکلات برای سیستم بدن می شود.

بنده تا حدودی در این زمینه مطالعه کرده و با ارواح هم ارتباط داشته ام.البته این کار ما به صورت گروهی بوده و از طریق کتابت می باشد ( نه از طریق فنجان دوار بلکه به صورت کتابت از طریق شخص مدیوم حاضر در جلسه) که شاید بعضی دوستان با این طریقه آشنایی داشته باشند. این ارتباط با ارواح پاک و از جهانهای بالای روحی و نه با ا رواح سطح پائین ( از جهانهای پائین روحی)بوده و هست. ( چگونگی دانستن اینکه چه روحی از جهانهای بالای روحی است و چه روحی از جهانهای پائین و اینکه اصلا جهانهای روحی چیست خود مقوله ای طولانی است و در این مقال نمی گنجد) سوالات ما پیرامون مسائل مختلف عملی عرفانی فلسفی و در یک کلام چگونگی بهتر زیستن و بهتر عمل کردن در این دنیا و... بوده و هست. و می توانم بگویم که هیچ کدام از اعضای گروه ما نه دچار مشکلی شده ایم و نه به ما آسیبی رسیده است . حتی افقهای به روی دید ما گشوده شده که با هیچ چیز در این دنیا قابل مقایسه نیست. شاید مهمترین نکنه حداقل برای خود من این بوده که دیگر واژه مرگ برای من هراس انگیز و ترس آور نیست چون تا حدود زیادی راجع به روند اتفاق افتادن مرگ و اتفاقی که بعد از مرگ برای روح به وجود می آید اطلاع دارم و می دانم که چه مراحلی و چگونه طی میشود و در واقع سیر زندگی و مرگ و حیات برایم کاملا روشن است .

در پایان چند سوال از ذهن فعال دوستان دارم و همه شما را به خدای یکتا و بی همتا می سپارم و امیدوارم که عزیزان برای چند لحظه به این سوالات فکر کنند و در پی پاسخ ........!!!!

هدف از خلقت انسان چیست؟آیا به نظر شما منطقی است که انسان در یک دوره زندگی به نتیچه همه اعمالش برسد و آیا اساسا این امکان وجود دارد ؟ اصلا خداوند بزرگ و بی نیاز اصلا چه نیازی می توانسته به خلقت موجودات داشته باشد؟ خدا چرا باید انسان را آفریده و سپس عذاب نماید؟ اصلا عذاب انسان چگونه است؟ داغ و درفش و... یا مسائلی خیلی بالاتر از این داغ و درفش وجود دارد؟ به راستی بعد از مرگ انسان چه اتقاقی می افتد به نظر شما باید از مرگ ترسید و فرار کرد یا و ...؟ و بیشمار سوالات دیگر.
در پایان آدرس ایمیل و آیدی خودم را برای عزیزانی که مایل هستند با هم ارتباط داشته باشیم می گذارم که با همفکری هم بتوانیم خودمان و دیگران را هرچه بیشتر آگاه و آگاه و آگاه تر نماییم دوستدار همگی . بستنی

نظرات 10 + ارسال نظر
مرد یخی چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 10:51 ب.ظ http://isis.blogsky.com

سلام بستنی
خوبی
خیلی با حاله
به من سر بزن
مرد یخی

مهدی جمعه 17 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 08:26 ب.ظ

سلام و تشکر من شنیدم برای اقای رهبرزاده مشکلات از طرف حکومت ایجاد شد
در ضمن ایشان که با عالم ارواح رابطه داشت نمیتوانست با کمک انها به ثروت دست یابد
در ضمن من هم به نکیر و منکر و.. اعتقاد ندارم و این ماسیل که در مورد خدا میگویند باور ندارم نمیدانم هدف خلقت چیست
گیجم و افسرده

سماء یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 08:38 ب.ظ

سلام
دوست عزیز گفته بودی که از آنچه بعد از مرگ اتفاق می افتد آگاهی داری .ممکن است خواهش کنم در این رابطه توضیحات بیشتری بدهی؟
سپاسگزار خواهم بود. با تشکر
سماء

کیانا جمعه 1 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 10:28 ب.ظ

بستنی جان اگر خواستی از اطلائاتم اف لاین بذار

همایون شنبه 2 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:39 ب.ظ

سلام دوست عزیز
راستش مدت زیادی است که به مطالبی که مطرح کردی فکر می کنم. خیلی مایلم که اگه امکانش باشه از نزدیک ببینمت.
اگه خواستی جواب نه بگی پیش خودت تصور کن که جرعه آب خنکی در دست داری و اونو از یک تشنه در حال مرگ دریغ می کنی. دلم نمی خواد به خاطر اشتیاقم به دونستن این مطالب گرفتار کلاهبرداران سود جو بشم.

مجید جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 10:34 ق.ظ

سلام دوست عزیز
من هم جدیدا به روح وجن علاقه پیدا کردم ودر این رابطه مطالعه و تحقیق می کنم البته طی اتفاقاتی که برایم رخ
داده است

عارف صیادی دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:34 ب.ظ

با سلام.
من به روح اعتقاد دارم. با ارواح ارتباط ندارم ولی یک بار توانستم بخش اعظم چیزی را که تصور می کنم روحم و یا قالب حامل آن بود را از بدنم خارج کنم. تصور من این است که در کالبد ما قالبی رقیق و شفاف ولی به همین شکل و شمایل وجود دارد که روح در داخل آن است. فکر می کنم به هنگام مرگ این قالب از بدن جدا شده و به برزخ می رود. به نظرم در آخر برزخ هم مرگ دیگری صورت داده و روح از آن قالب خارج می شود. اعتقاد من این است که چون روح ما از جنس روح خدا است لاجرم به سوی مبداء میل دارد . یعنی مقصد تمام ما همام مبداء ما است. تمام دوندگی های ما در این دنیا برای خوشبختی هم بی آنکه بدانیم درواقع برای پیدا کردن خودمان و مسیر رسیدن به مقصد (مبداء) است ولی چون به این امر واقف نیستیم تصورمان هم از خوشبختی اشتباه است و هرگز در این دنیای مادی به خوشبختی و آرامش واقعی نخواهیم رسید. به خاطر جنس خاصی که روحمان دارد هیچ چیز در این جهان مادی نمی تواند ما را سیراب کند. تصور من از عذاب در جهان دیگر هم این است که گمراهی از مسیر اصلی برای رسیدن به مقصد (یعنی همان مبداء ما ) در حیات دنیایی باعث عذاب و ناراحتی در دنیای دیگر می‌شود. اعتقاد من این است که جهان بعدی بطور غیرقابل قیاسی بزرگتر از این جهان مادی است و به همین خاطر ابعاد و مقیاسهای آن هم بسیار بزرگتر از معیارها و مقیاسهای کنونی در این جهان است. یعنی ممکن است ثانیه‌ای دوری و انحراف از مسیر نیل به مقصد در این جهان ممکن است در آخرت به هزاران سال فاصله از مبداء که همان مقصد نیز هست مبدل شود. اما بالاخره همه ارواح دیر یا زود به همان مبداء اولیه خود خواهند رسید. طولانی شدن مسیر رسیدن به آن هم عذاب آور است. یعنی تصور کنیم ما را به خاطر یه پوزخند نابجا در یکی از ۵۰ ایستگاه آخرت معادل ۳۰ هزار سال این دنیا نگه دارند. چه عذابی بالاتر از این است؟ می توانم حدس بزنم که برخی ارواح در برزخ خرده حساب هایی را که دارند پس می دهند. حتی شنیده ام بعضی از کسانی که می میرند آنقدر درگیر این دنیا هستند که نمی دانند مرده اند و در برزخ هم دارند همین زندگی را ادامه می دهند. یک بار شنیدم روح زنی را که ۲۰ سال قبل در شیراز فوت کرده بود احضار کردند. از او پرسیدند چه می کنی؟ گفته بود هیچ .. زندگی می کنم.. هرروز دخترم را به مدرسه می برم و غیره.. جالب ایجا است دختری که روح آن خانم هر روز به مدرسه می برد حالا بزرگ شده ازدواج کرده و بچه دار شده است.... لطفا نظر بدهید.

علی جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:45 ق.ظ

سلام من بعد از اینکه یک بار مردم و دوباره زنده شدم علاقه بسیار زیادی بیدا کردم که راجع به روح تحقیق کنم.
من هنوز به نتایج دلخواه نرسیده ام ولی میدانم که هدف خدا از پیدایش انسان این نبوده که او را عذاب دهد.هیچ کس نمیتواند بگوید که اولین انسان کی خلق شد چون اگر زمانی برای خلقت انسان وجود داشته باشد این سوال مطرح میشود که قبل از آن خدا چه میکرده؟
لطفا همگی فکر کنیم تا به یک جواب درست برسیم.
لطفا پاسخ دهید...

سمیه دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:27 ق.ظ

سلام
میشه خواهش کنم اطلاعات بیشتری در اختیارمن بگذارین. من می خوام بدونم در ایران چه کسایی روح احضار می کنن.که البته کلاهبردارهم نباشن. خواهش می کنم کمکم کنید ممنون

مونا پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 03:07 ب.ظ

دوست عزیز سلام
من دنبال کتاب دایره خلقت میگردم. خیلی مشتاق شدم بخونمش ولی متاسفانه هر چی میگردم پیداش نمیکنم. ممنون میشم کمکم کنی. منتظر ایمیلت هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد